مدیتیشن

مدیتیشن یعنی چه و چگونه انجام میشود

مدیتیشن چیست

مدیتیشن چیست؟

در پاسخ به سوال مدیتیشن چیست میتوان گفت توانایی حضور و درگیر شدن کامل با هر کاری که در لحظه انجام میدهیم . که باعث کاهش استرس و افزایش سلامتی روان انسان میشود.

مدیتیشن را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها تعریف کرد که هدف آن افزایش آگاهی و تمرکز است. مدیتیشن همچنین یک تکنیک تغییر هوشیاری است که فواید زیادی در بهزیستی روانشناختی دارد.

مدتیشن چیست و چگونه انجام میدهند.

ذهن می تواند مکان عجیبی باشد. زمان می برد تا با ذهن خود راحت شوید. ممکن است مشکلاتی در این راه وجود داشته باشد اما این بخشی از مدیتیشن است. به تمرین ادامه دهید. با اینکار میتوانید آرامش ذهن خود را در دست بگیرید.مدیتیشن یک تمرین ساده و در دسترس همه است که می تواند استرس را کاهش دهد، آرامش و وضوح و شادی را افزایش دهد. یادگیری نحوه مدیتیشن ساده است و فواید آن می تواند به سرعت حاصل شود. در اینجا، ما نکات اساسی را ارائه می دهیم تا شما را در مسیری به سوی آرامش، پذیرش و شادی بیشتر شروع کنید. نفس عمیق بکشید و برای استراحت آماده شوید.

نکات کلیدی مدیتیشن

این مراقبه ی سلامت هزاران سال است که در فرهنگ های سراسر جهان انجام می شود. تقریباً هر دینی، از جمله بودیسم، هندوئیسم، مسیحیت، یهودیت و اسلام، سنت استفاده از تمرین‌های مراقبه را دارد.

در حالی که مدیتیشن اغلب برای مقاصد مذهبی استفاده می شود، بسیاری از مردم آن را مستقل از هر گونه اعتقاد یا عمل مذهبی یا معنوی انجام می دهند. مدیتیشن همچنین می تواند به عنوان یک تکنیک روان درمانی استفاده شود.

مدیتیشن یعنی چه

انواع مدیتیشن

مراقبه متمرکز

مدیتیشن متمرکز یعنی تمرکز روی یک چیز خاص در میان هر چیز دیگر می باشد. هدف این است که واقعاً هر چیزی را که روی آن تمرکز می کنید تجربه کنید، میتواند نفس شما یا حتی یک کلمه یک صدا و هرچیز دیگری باشد.

مدیتیشن ذهن آگاهی

این نوع مدیتیشن یعنی درگیر شدن در لحظه ی حال و آگاهی و پذیرش است. که می تواند موضوعات مختلفی مانند افسردگی را هدف قرار دهد.

چگونه تمرین کنیم

در حالی که اشکال مختلفی از مدیتیشن و روش‌های تمرین وجود دارد، یادگیری یک مدیتیشن اولیه برای مبتدیان بسیار مهم است:

مکانی آرام و بدون حواس پرتی را انتخاب کنید. تلفن، تلویزیون و سایر مواردی که حواس‌تان را پرت می‌کنند خاموش کنید.موسیقی آرام و تکراری را انتخاب کنید. صدای آب میتواند به آرامش شما نیز کمک کند. آبنمایی با صدای آب ملایم پیشنهاد ما به شماست که میتوانید در این قسمت نمونه آبنماهای فلزی شرکت لوتوس را مشاهده کنید.در مقاله ی تاثیر صدای آب بر روی روان کامل تر توضیح داده ایم.

یک محدودیت زمانی ایجاد کنید. برای کسانی که تازه شروع میکنند. بازه ی زمانی 5 ای 10 دقیقه بسیار مناسب است.به بدن خود توجه کنید و راحت باشید. به صورت ضربدری روی زمین بشینید. سعی کنید نفس های عمیق بکشید که شکم شما را بزرگ کند و سپس به آرامی بازدم کنید. به احساس هر نفس توجه کنید.

 

 

 

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “مدیتیشن یعنی چه و چگونه انجام میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *