مدیتیشن

کاملترین توضیحات در خصوص فواید مدیتیشن

فواید مدیتیشن

تاثیرات و فواید

تحقیقات در خصوص فواید مدیتیشن نشان داده است که مدیتیشن می تواند اثرات فیزیولوژیکی و روانی داشته باشد. برخی از اثرات فیزیولوژیکی مثبت شامل کاهش حالت برانگیختگی فیزیکی، کاهش تعداد تنفس ، تغییر در الگوهای امواج مغزی و کاهش استرس است.

آگاهی اغلب به یک جریان تشبیه می شود که با عبور از روی زمین به آرامی جابجا می شود و تغییر می کند. مدیتیشن یکی از ابزارهای عمدی برای تغییر مسیر این جریان است، و به نوبه خود، تغییر نحوه درک و واکنش شما به جهان اطرافتان است.

اگر میخواهید بدانید که کلا مدیتیشن یعنی چه و چگونه انجام میشود. مقاله ی مدیتیشن چیست را مطالعه کنید.

برخی دیگر از فواید مدیتیشن عبارتند از:

مدیریت بهتر علائم مربوط به اختلالات اضطرابی، افسردگی، اختلالات خواب، مشکلات درد و فشار خون بالا

مهارت های مدیریت استرس بهتر

تغییرات در جنبه های مختلف توجه و ذهن آگاهی

افزایش خودآگاهی

بهبود رفاه عاطفی و حافظه کاری و هوش سیال و ایمنی

همدلی بیشتر برای خود و دیگران

تسکین سردرد

در حالی که متخصصان هنوز به طور کامل درک دقیقی از نحوه عملکرد مدیتیشن ندارند، تحقیقات به وضوح نشان داده است که تکنیک های مراقبه می توانند طیف وسیعی از اثرات مثبت بر سلامت کلی و رفاه روانی داشته باشند.

آموزش مدیتیشن در خانه

نکات مهم در خصوص شروع مدیتیشن

ابتدا با جلسات کوتاه حدود 5 تا 10 دقیقه در روز شروع کنید و سپس به تدریج به جلسات طولانی تر بروید. برنامه ای تنظیم کنید. سعی کنید هر روز در زمان مشخصی مدیتیشن کنید –مثلا اول صبح برای چند دقیقه کاملا راحت به صورت ضربدری بشینید. شما باید برای چند دقیقه در وضعیتی بدون ناراحتی و بی قراری باشید. روی آنچه احساس می کنید تمرکز کنید. به طور طبیعی نفس بکشید و به احساساتی که هنگام دم و بازدم تجربه می کنید توجه کنید.

دام های بالقوه

همانطور که فواید مدیتیشن بسیار زیاد است، اما برخی از دام های بالقوه نیز وجود دارد که باید مراقب آنها بود. وقتی که برای یک عادت جدید به نام مدیتیشن استارت میزنید، انتظار نتیجه ی سریع از مدیتیشن را نداشته باشید . واقعیت این است که ایجاد عادتی که می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت و تندرستی شما داشته باشد به زمان و تمرین نیاز دارد.

مدیتیشن تمام مشکلات شما را حل نمیکند. فقط کمک میکند که احساس بهتری داشته باشید.

همچنین مهم است که بدانیم مدیتیشن بدون خطر نیست. یک مطالعه نشان داد که مدیتیشن اغلب به احساسات و افکار آزاردهنده ای منجر می شود که مدیریت آنها دشوار است. این مطالعه همچنین نشان داد که مدیتیشن ممکن است علائم اضطراب و استرس را بیشتر کند.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که مدیتیشن ممکن است حالت‌های روان‌پریشی را تحریک یا تشدید کند، بنابراین مدیتیشن برای افرادی که شرایطی مانند اسکیزوفرنی دارند توصیه نشود.

جمعبندی

اما در جمعبندی ما شاهد فواید مدیتیشن بودیم و برای بسیاری از افراد توصیه میشود. به خصوص افرادی که زمان زیادی را صرف کار کردن میکنند. با مدیتیشن در خانه میتوانند اعصاب و روان خود را آرام کنند.

یکی از بهترین راه های مدیتیشن، گذاشتن صدای آب است. داشتن یک آبنما در خانه ی شما میتواند فضای مدیتیشن را برای شما فراهم کند. شما میتوانید از این قسمت آبنماهای فلزی ما را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “کاملترین توضیحات در خصوص فواید مدیتیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *