دکوراسیون خانه

دکوراسیون سنتی مدرن یک چیدمان گرم و صمیمی در عین حال امروزی

دکوراسیون سنتی

چرا دکوراسیون سنتی مدرن

بیشتر افراد از سبک دکوراسیون مدرن برای خانه ی خود استفاده میکنند. اما جدیداً دکوراسیون مدرن سنتی مورد توجه افراد قرار گرفته است. اگر از سادگی و یکنواختی سبک مدرن خسته شده اید. سبک دکوراسیون سنتی با رنگ های گرم و لوازم هنری که دارد. خانه ی شما را دنج و آرامش بخش میکند. علاقمندان به هردو سبک مدرن و سنتی میتوانند تلفیق آن دو را در خانه ی خود به کار ببرند.

نکات اصلی دکوراسیون سنتی مدرن

برتری دکوراسیون مدرن یا سنتی

شما کدام سبک را بیشتر دوست دارید؟ اگر به سبک مدرن علاقه ی بیشتری دارید. پس لوازم اصلی و بزرگ خانه را به سبک مدرن خریداری کنید. و با اکسسوری ها لوازم دکوری سنتی تعادل بین دو سبک را ایجاد کنید. و برعکس این مدل هم به همین صورت چیدمان میشود. حالت برابری هم وجود دارد که به یک اندازه از لوازم سنتی و مدرن در کنار هم استفاده شود.

هماهنگی و تضاد

در حالت هماهنگی باید رنگها، بافت ها و اندازه ها و… باهم متناسب باشند. مثلاٌ در انتخاب سه رنگ اصلی خانه از رنگ های ارغوانی، بنفش، یاسی استفاده کنید.اما در حالت تضاد مثلا از رنگ ها قرمز، آبی و سبز استفاده کنید. این تضاد و هماهنگی را در متریال و بافت لوازم نیز رعایت کنید.

چیدمان پذیرایی

مدل چیدمان اول

از یک دست مبلمان مدرن به رنگ خنثی استفاده کنید. کوسن هایی با طرح و نقش سنتی در رنگ های تند و گرم روی مبلمان قرار دهید. حتما یک قالیچه ی دستبافت به رنگ قرمز یا نیلی  جلوی مبلمان بیندازید. در یک طرف پذیرایی یه تخت سنتی را با پشتی های قرمز استوانه ای تزئین کنید. روی تخت یک آبنمای زیبا و چندین گل و گیاه بگذارید. با اینکار فضای شما سنتی تر دیده میشود. تابلو های نقاشی مدرن با طرح های انتزاعی را روی دیوار نصب کنید.

مدل چیدمان دوم

مبلمان چوبی با روکش مدرن مات انتخاب کنید. یک میز مربعی چوبی با صفحه ی شیشه ای براق روبروی مبلمان قرار دهید. ترکیب مات و براق به تلفیق این دو سبک کمک میکند. از یک قالیچه وسط به وسط مبلمان ها استفاده کنید. یک شومینه ی چوبی مدرن در گوشه ی پذیرایی قرار دهید. روی آن را با اکسسوری ها هنری و صنایع دستی پر کنید. روی دیوار ها از دیوار کوب های مسی استفاده کنید.از یک آباژور ایستاده مدرن در کنار مبلمان استفاده کنید.

مدل چیدمان سوم

در پذیرایی از مبلمان راحتی با روکش پارچه ی طرح گل استفاده کنید. پرده ای از جنس پارچه ی توری با نقش های سنتی نصب کنید. آباژور هایی با پایه های منبت کاری شده و سری مدرن در کنار مبلمان ها قرار دهید. یک آبنمای دیواری براق طلایی رنگ برای افزایش گرمی و صمیمیت فضا در گوشه ای از اتاق قراردهید. با این ترکیب فضای با شکوهی را برای خانوادتون ایجاد میکنید.

دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

استفاده از پنجره های ارسی مدرن

پنجره های ارسی با شیشه های رنگی که نور را به خوبی از خودشون عبور میدهند. بهترین گزینه برای تزئین خانه های سبک دکوراسیون سنتی مدرن است.

اتاق خواب سنتی مدرن

هر قسمتی از خانه را میتوانید به سبک دکوراسیون سنتی مدرن تزئین کنید.در یک اتاق خواب به این سبک اگر از تخت مدرن استفاده کردید. حتما یک قفسه ی چوبی سنتی در اتاقتان قرار دهید. زیر تخت از فرشی با طرح رنگ تند استفاده کنید. روی دیوار ها آثار هنری و صنایع دستی مورد علاقه ی خودتان را نصب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *