دکوراسیون خانه

اصولی ترین نکات و قوانین برای چیدمان دکوراسیون نئوکلاسیک

دکوراسیون خانه

دکوراسیون نئوکلاسیک چیست؟

هر سبک دکوراسیون ویژگی ها و قوانین خاص خودش را دارد.دکوراسیون نئوکلاسیک در واقع مدرنیته ی سبک دکوراسیون کلاسیک است. در این سبک جایی برای مبلمان های سلطنتی و پر زرق و برق وجود ندارد. همچنین سبک نئوکلاسیک به سادگی و خلوتی سبک مدرن نیز نمی باشد.چیزی مابین این دو سبک است.

درباره ی سبک نئوکلاسیک

بنیان گذار سبک دکوراسیون نئوکلاسیک آندرا پالادیو است. اعتقاد آندرا بر این بود که دکوراسیون باید سبکی خاص و با الگوی مشخصی باشد. که در آن از متریال های طبیعی استفاده شود. در این سبک بیشتر متریال طبیعی مانند چوب، سنگ مرمر، فلز و… به کار گرفته می شود.دارای الگوی مشخصی نیز می باشد. که در آن تقارن، نظم و قرینه سازی به خوبی انجام میشود.برای تلفیق سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک از اشکال هندسی در کنار طرح های گل و بوته استفاده میشود. یک تعادل خوبی از تجملات و سادگی ایجاد میکند.

دکوراسیون نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک

بیشتر از مبلمان هایی با چوب های ساده یا طرح چوبی استفاده میشود. مبلمان هایی با دسته های فلزی هم در این سبک طرفدار زیادی دارد. پارچه ی مبلمان به جای پارچه های گران قیمت ابریشمی و پنبه ای از مخمل و پارچه های ساده ی مدرن استفاده کنید. اگر به پارچه های طرح و نقش دار علاقه دارید. در کوسن های مبلمان از این پارچه ها استفاده کنید.

اکسسوری

فضای سبک نئوکلاسیک را بر عکس سبک کلاسیک نباید با اکسسوری های گران قیمت زیادی شلوغ کرد. بهتر است از تعداد کمی اکسسوری ولی با کیفیت بالا و درخشنگی خاص استفاده کنید. آبنمای رومیزی و آبنمای سالنی لوتوس برای این سبک دکوراسیون نیز بسیار شکیل و زیباست.

پالت رنگی دکوراسیون نئوکلاسیک

رنگ های خنثی مانند سفید، فیلی ، خاکستری و کرمی در این سبک اهمیت ویژه ای دارد. ولی برای اینکه فضای باشکوه تری ایجاد کنید. از رنگ های طلایی، نقره ای ، بژ، سبز و آبی نیز استفاده کنید. با این ترکیب رنگ ها فضایی گران قیمت و مجلل در عین حال صمیمی و دنج ایجاد میکنید.

روشنایی فضا

اهمیت روشنایی در سبک نئوکلاسیک از کلاسیک بیشتر است. به همین دلیل علاوه بر استفاده از لامپ ها، لوستر، آباژور و… نور طبیعی نیز باید در خانه بتابد. به همین دلیل از پرده های نازک توری مانند و بلند استفاده کنید.

اتاق نشیمن دکوراسیون نئوکلاسیک

برای طراحی اتاق نشیمن به این سبک مبلمان ها را به صورت متقارن روبروی هم قرار دهید. از آینه های بزرگ با قاب ساده ی چوبی بهره بگیرید. زیرا باعث بزرگتری و دلبازی فضا می شود. شومینه های طبیعی و مصنوعی می تواند باعث جذابیت در این فضا شود. به جای درختچه های کنار سالنی در کنار مبلمان ها از آبنماهای سالنی طلایی رنگ استفاده کنید.کفپوش ها بهتر است روشن و به رنگ مات باشد. فرشی که برای این فضا انتخاب میکنید. ترکیبی از اکال هندسی با خطوط نا متقارن و گل ها و طرح های برجسته باشد.

جدیدترین مدل آبنمای خانگی

برای چیدمان آشپزخانه نئوکلاسیک هم مقاله ی مربوطه را کلیک و مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “اصولی ترین نکات و قوانین برای چیدمان دکوراسیون نئوکلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *