دکوراسیون خانه

آشنایی با طراحی دکوراسیون سنتی

دکوراسیون سنتی چیست؟

در کنار سبک مدرن و کلاسیک، دکوراسیون سنتی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. این سبک را میتوان با دکوراسیون مدرن ترکیب کرد و دکوراسیون مدرن سنتی نیز طراحی کرد. دکوراسیون سنتی نماد نظم و تقارن است. که از این لحاظ ما را به یاد سبک کلاسیک می اندازد.ولی بر خلاف این سبک لازم نیست از وسایل بسیار گران قیمت و پز زرق و برق استفاده کرد.

ویژگی های اصلی دکوراسیون سنتی

این سبک دکوراسیون بیشتر از مواد طبیعی و درجه یک استفاده میشود. وقتی اسم طراحی دکوراسیون سنتی می آید. یاد یک هویت ملی و محلی میافتیم. که در این سبک از آثار هنرمندان کشور بسیار استفاده میشود. طراحان بیشتر از رنگ های روشن برای دیوار ها و سطوح استفاده میکنند. و رنگ های جیغ مانند رنگ قرمز را برای وسایل و تجهیزات به کار میبرند.

دکوراسیون سنتی

طراح دکوراسیون سنتی

والتر گریپیوس این سبک را وارد لیست سبک های دکوراسیون کرد و بنیانگذار این سبک می باشد. در دهه ی بیستم نیز در کشور فرانسه و انگلستان رواج پیدا کرد. این شخص با به کار گیری شیشه های رنگی در فضا و ایجاد تقارن توانست سبکی جدید را طراحی کند. در این سبک بیشتر وسایل به صورت جفت هستند که تعادل فضا حفظ شود.

مبلمان دکوراسیون سنتی

برای این سبک از مبلمان های مدرن با پارچه های طرح و نقش دار گلی استفاده میکنند. یا برعکس از مبلمان چوبی با هنر منبت کاری شده و پارچه های ساده ی تک رنگ استفاده میکنند. اما وجود کوسن های بزرگ با پارچه های ابریشمی با نقش های ریز از واجبات است.

نشیمن سنتی

دیوار قسمت نقطه ی کانونی خانه ی خود را با آجر های قرمز و کرمی رنگ تزئئن کنید. اینکار باعث میشود در لحظه ی ورود مهمان، چشمانش به دیوار آجری خیره شود. میتوانید از یک شومینه هم در نقطه ی کانونی استفاده کنید. حتما یک آبنما در فضای نشیمن خود قرار دهید. یادآور حوض و فواره ی خانه های قدیمی است. آبنمای خانگی لوتوس با کیفیت عالی بهترین انتخاب برای شما است.

از اکسسوری های زیادی مانند شمعدان ها، شمشیر هروی دیوار و… استفاده نکنید. فضارا شلوغ میکند. و از حالت مدرن بودن در می آورد.

روشنایی

نور طبیعی بهترین روشنایی برای خانه ای به سبک سنتی است. از پرده های طوری با طرح های گل دار و رنگ هایی مانند قرمز، آبی، سبز یشمی و… استفاده کنید. با اینکار آرامش عجیبی را در این فضا تجربه میکنید. ایجاد فضای دنج و آرام از ویژگی های اصلی این سبک می باشد.

استفاده از چوب

کفپوش چوبی برای دکوراسیون سنتی بسیار مهم و قابل توجه می باشد. از چوب برای مبلمان ها و تزئینات دیواری هم میتوانید استفاده کنید. در کنار چوب و رنگ قهوه ای، گیاهان با رنگ سبز ترکیب بسیار جذابی را برای شما ایجاد میکند.

اکسسوری دکوراسیون سنتی

برای تزئینات دیوار ها از قاب عکس هایی با نقاشی کلاسیک که پالت رنگی زیادی در آن به کار رفته است استفاده کنید.صنایع دستی از قبیل محصولات قلم زنی، دواتگری و… به کار ببرید. برای آشنایی با صنایع دستی و انواع آن مقاله ی مربوطه را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “آشنایی با طراحی دکوراسیون سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *