وسایل دکوری

درست ترین و کامل ترین تعریف صنایع دستی

خرید آبنمای خانگی

تعریف صنایع دستی از دیدگاه های مختلف

در پاسخ به سوال صنایع دستی چیست؟ تعریف صنایع دستی را میتوان اینگونه گفت. هر محصولی که با دست و ابزار های دستی ساخته و نشانه ی تمدن و فرهنگ یک قومیت باشد را میتوان صنایع دستی نامید.خیلی از افراد صنایع دستی را با کار دستی اشتباه میگیرند. درصورتی تفاوت اصلی بین آن دو این است که صنایع دستی علاوه بر جنبه ی تزئینی و زیبایی بسیار کاربردی هم می باشند. اما کاردستی بیشتر جهت تزئینات با دست ساخته میشوند.از محصولات صنایع دستی به عنوان وسایل دکوراتیو امروزه در سبک های مختلف خانه ها استفاده میشود که برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ی لوازم دکوراتیو هنر دست را مطالعه کنید.

آبنمای طرح ستاره

انواع تعریف صنایع دستی

صنایع دستی به محصولاتی میگویند. که کاملاً دستساز و از مواد اولیه داخلی استفاده میکنند. معمولا به محصولاتی گفته میشود که بیشتر قسمت آن با دست انجام میشود. بعضی از قسمت ها را به صورت ماشینی میسازند. و مهم ترین خصوصیت صنایع دستی را خلاقیت و هنری بودن آن وسیله میدانند. خیلی از فراد هم محصولاتی را جزو صنایع دستی میدانند که نشان دهنده ی فرهنگ و تمدن کشورشان باشد. و عده ای هم محصولاتی را که با هنر دست ساخته می شوند. همچنین زمان زیادی برای ساخت آن ها صرف میشود و از ارزش مالی بالایی برخوردار هستند را صنایع دستی می نامند.

اما درستترین تعریف صنایع دستی به محصولاتی گفته میشود که بیشتر با دست و ابزار دستی ساخته میشود. یا  قسمتی از آن هم به صورت صنعتی باشد. که نشان دهنده ی ذوق و خلاقیت سازنده بوده است.

ویژگی های اصلی هنر های صناعی

توسط هنر دست و ابزار های دستی ساخته میشوند.

به گردش مالی کشور کمک میکنند و به کشور های دیگر صادر میشود.

باعث ایجاد یک اشتغالزایی در کشور میشود.

مواد اولیه آن از داخل کشور فراهم میشود.

زمان ساخت محصولات نسبتاً زیاد است.

خلاقیت و ذوق خاصی در محصولات نمایان است.

قیمت این محصولات نسبت به محصولات ماشینی بالاتر است.

تشخیص جنس اصل از بدل

همیشه در کنار صنایع دستی ، محصلات ماشینی مانند همان کار وجود دارد. که کشور چین تولید کننده ی بیشتر طرح های صنایع دستی به صورت ماشینی است. اما چند نکته ی مهم وجود دارد که هنگام خرید به آن ها توجه کنید.

اول اینکه سعی کنید از فروشگاه و برند های معتبر خرید خود را انجام دهید. اینطوری مطمعنید که کالایی که خریداری میکنید کاملاً دستساز بوده و با کیفیت است.

دوم اینکه حتما هنگام خرید از جنس محصول مطمعن شوید. و درباره ی نوع نگهداری و دوام بیشتر نیز از فروشنهده سوال کنید.

سوم اینکه به طرح های روی کار توجه کنید و قلمکاری ها و خطوط و نقش و نگاری که روی صنایع دستی است . شمارا در انتخاب جنس اصل کمک میکند.

آبنمای یک متری کنار سالنی

و سخن آخر از تعریف صنایع دستی

شرکت لوتوس تولید کننده آبنماهای دستساز فلزی می باشد. که جزو صنایع دستی اصفهان می باشد.  به هنر های صناعی در کشور اضافه شدند. شما هم اگر علاقه دارید این محصول دستساز را در خانه ی خود داشته باشید از این قسمت سفارش خود را ثبت کنید.

5 دیدگاه در “درست ترین و کامل ترین تعریف صنایع دستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *