دکوراسیون خانه

طراحی اتاق خواب کلاسیک به بهترین شکل ممکن

اتاق خواب کلاسیک

ویژگی های اتاق خواب کلاسیک

در کنارافرادی که به دنبال اتاق خوابی ساده و راحت به سبک مدرن هستند. عده ای هم به اتاق خواب کلاسیک و لوکس علاقمندند. سبک کلاسیک بر خلاف مدرن از یک نظم به خصوص و تقارنی برخوردار است. این سبک انعطاف پذیری کمی نیز دارد. برای چیدمان اتاق خواب کلاسیک از وسایل بزرگ تا کوچک باید طبق قوانین عمل کرد. با یک اشتباه کوچک ظاهر زیبا و آرامش دهنده ی خود را از دست میدهد.

برای چیدمان اتاق خواب به سبک مدرن میتوانید مقاله ی اتاق خواب مدرن را مطالعه کنید.

 

اتاق خواب کلاسیک

تخت اتاق خواب کلاسیک

اگر اتاق خواب شما به اندازه ی کافی متراژ داشته باشد. تخت خواب بزرگ با تاج منبت کاری شده به رنگ طلایی، قهوه ای یا طلایی و سفید بهترین انتخاب است. اما درصورت کوچک بودن فضا از تخت خواب کوچکتر متناسب با ابعاد اتاق انتخاب کنید. در چیدمان کلاسیک علاوه بر سلیقه ، متراژ خانه اهمیت بالایی دارد.

دیوار اتاق خواب

اولین موضوعی که در اتاق خواب کلاسیک مورد توجه قرار میگیرد. طرح و رنگ دیوار ها می باشد. در این سبک دیوار باید شلوغ و پر از طرح و نقش باشد. بعضی از افراد از کاغذ دیواری هایی با طرح کلاسیک استفاده میکنند. که باز هم عده ای تمام دیوار ها را کاغذ دیواری میکنند. تعدادی هم یک یا دو دیوار را به عنوان نقطه ی کانونی اتاق کاغذ میگیرند.

افرادی که از کاغذ دیواری پر طرح و نقش استفاده میکنند. روی آن را با قاب ها و دیوارکوب تزئین نکنند. جلوه ی زیبایی ندارد.از قاب و دیوارکوب های طلایی و نقره ای روی دیوار های ساده استفاده کنید.

پرده ی اتاق خواب

از واجبات اتاق خواب کلاسیک پرده های شلوغ با طرح های مختص به این سبک می باشد. رنگ و طرح پرده را با روتختی و فرش اتاق متناسب انتخاب کنید.بیشتر از رنگ کرمی برای پردهای اتاق خواب استفاده میکنند.

سقف اتاق خواب

رنگ سقف اتاق خواب را روشن کرمی ، فیلی و یا سفید انتخاب کنید. و با گچ طرح های برجسته روی آن ایجاد کنید. یا نقاشی های داستانگو روی سقف اتاق  بکشید. مهم تر از همه آویزان کردن یک لوستر زیبا از سقف است. که علاوه بر تامین روشنایی، زیبایی را به اتاق شما آورد.

اکسسوری های کلاسیک

برای تزئین اتاق خواب کلاسیک از اکسسوری هایی مانند آینه ها بلند قدی منبت کاری شده، آبنمای فلزی لوتوس، آباژورها و… استفاده کنید. سعی کنید به صورت پخش در اتاق خواب بچینید. که نظم و هماهنگی اتاق بهم نریزد. یک قسمت شلوغ تر از قسمت دیگر اتاق نشود.

Home waterfall site

 

فرش

از فرش هایی با نقش طبیعت در اتاق خواب استفاده کنید. بیشتر از طرح های گل ریز و درشت که با پرده ها هم در تعادل رنگی و طرحی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *