فنگ شویی خانه

قوانین فنگشویی ورودی خانه

ورود انرژی در خانه

درب ورودی محل ورود انرژی چی می باشد و از این جهت فنگشویی ورودی خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. حفظ و جریان انرژی چی باعث ایجاد آرامش و حال خوب میشود، به همین دلیل هنگام ورود به بعضی از خانه ها حس خوبی دریافت میکنید. با چیدمان درست وسایل، رنگ آمیزی اصولی و انتخاب اکسسوری های جذاب میتوانید فضایی آراسته و دلباز طراحی کنید. در این مقاله شما را با اصول و قوانین فنگشویی آشنا میکنیم که انرژی مثبت را در خانه به جریان درآورید.

بایدهای فنگشویی ورودی خانه

اول از همه به این موضوع توجه داشته باشید که ورودی خانه با سایر قسمت ها از لحاظ سبک و رنگ در تعادل باشد. در ورودی حتما از عناصر طبیعی استفاده کنید زیرا این عناصر به جریان انرژی کمک میکنند. آبنمایی با ظاهر خاص و منحصر به فرد میتواند جلوه ی ویژه ای به محیط شما بدهد و با توجه به فضایی که دارید میتوانید از نوع خانگی یا بیرونی انتخاب کنید. آبنمای خانگی صدایی استاندارد با محیط داخلی دارد و حس تازگی و طراوت را به محیط میبخشد. این آبنما هیچگونه پاشش آبی ندارد و از این لحاظ بی نظمی در محیط ورودی ایجاد نمیکند. آبنمای بیرونی در کنار گل و گیاه تصویر بصری فوق العاده زیبایی ایجاد میکند و استقبال جذابی از مهمانان می باشد. از کمد دیواری و جا کفشی برای کفش و لباس خود استفاده کنید که فضای ورودی شلوغ نباشد. نکته ی دیگر در ورودی استفاده از فرش و قالیچه می باشد که باعث اسکان انرژی در این محیط میشود. طرح و رنگ فرش را متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب کنید و اغلب از رنگ تیره استفاده کنید که کثیفی را زیاد نشان ندهد.

نبایدهای فنگشویی ورودی خانه

آینه روبروی درب ورودی قرار ندهید زیرا انرژی ورودی را به بیرون منعکس میکند. از آینه در دیوارهای کناری استفاده کنید که فضای شما را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. برای روی دیوار از تصاویر حیوان های وحشی و علائم استرس زا استفاده نکنید زیرا باعث هرج و مرج و انرژی منفی در محیط میشود. درب ورودی نباید به هیچ عنوان روبروی سرویس بهداشتی باشد که در این صورت تمام انرژی مثبت از بین میرود. اگر در خانه ی شما چنین اتفاقی افتاده است، میتوانید با استفاده از پارتیشن این دو فضا را از یکدیگر جدا کنید و انرژی مثبت را به قسمت پذیرایی هدایت کنید. وسایل قسمت ورودی نباید خراب و از کار افتاده باشد زیرا مانع جذب انرژی میشود. وسایل قابل تعمیر را هرچه سریعتر تعمیر کنید و وسایل اضافی را دور بریزید با اینکار حس بهتری از محیط خود میگیرید.

نورپردازی محیط ورودی

برای نورپردازی محیط ورودی میتوانید از انواع وسایل روشنایی با توجه به نیاز خود استفاده کنید. اگر پنجره ی بزرگی دارید از ترکیب نور طبیعی و مصنوعی بهره ببرید. لامپ های حبابی ،لوستر های تزئینی، لامپ های مخفی روی دیوار و آباژور های زیبا برای قسمت ورودی بسیار مناسب می باشند. آباژور آبشار لوتوس علاوه بر نورپردازی اصولی دارای صدای آب دلنشین می باشد. ترکیب آب، نور و فلز یک ترکیب فوق العاده زیبا می باشد. برای روشنایی بهتر وسایل روشنایی و پنجره ها را تمیز کنید که بیشترین میزان نور را داشته باشید.

فنگ شویی ورودی خانه

تمیزی محیط ورودی

محیط ورودی را همیشه تمیز نگهدارید که بی نظمی و کثیفی مانع جریان انرژی میشود. وسایل را از هرگونه گرد و خاک تمیز کنید و هر وسیله را سر جای مشخصی قرار دهید. ذهن فرد به صورت ناخودآگاه در مواجه با بی نظمی دچار استرس کاذب میشود و نظم و تمیزی باعث آرامش می باشد.

رنگ درب ورودی

در قوانین فنگشویی رنگ درب را متناسب با جهت خانه انتخاب میکنند. اگر درب در قسمت جنوب باشد بهتر است از رنگ های عنصر آتش استفاده کنید. رنگ قرمز، بنفش، نارنجی، زرد از رنگ های عنصر آتش می باشد و اگر به این رنگ ها علاقه ای ندارید میتوانید از رنگ عنصر چوب استفاده کنید. عنصر چوب تقویت کننده ی عنصر آتش است که شامل رنگ قهوه ای و سبز می باشد.

رنگ در فنگشویی

عناصر فنگشویی ورودی خانه

پنج عنصر برای تعادل و ایجاد فضایی مثبت لازم و ضروری می باشند. اگر یکی از عناصر کمرنگ باشد باعث عدم تعادل در محیط میشود. وسایلی که پنج عنصر را در بر میگیرند برای ایجاد تعادل و هماهنگی بسیار کاربردی می باشند. آبنمای فلزی که در تصویر زیر مشاهده میکنید از جمله وسایل پنج عنصری می باشد. یک دکوری زیبا که میتوانید متناسب با متراژ خود در ابعاد رومیزی و ایستاده تهیه کنید.

انرژی چی در فنگشویی

سخن آخر

اگر تا به امروز به محیط ورودی بی توجهی نکردید، وقت آن رسیده که فضایی آراسته، تمیز و شیک خلق کنید. برای انجام اینکار نیازی به هزینه های زیاد نیست و فقط با رعایت چند قوانین به نتیجه ی دلخواه میرسید. بعد از رعایت اصول و قوانین فنگشویی تاثیر آن را در زندگی خود میبینید و هر روز بیشتر در مسیر موفقیت قدم بر میدارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *