مدیتیشن

رسیدن به آرامش با مدیتیشن

ورزش یوگا

برای همه ی ما زمان هایی پر از استرس کاری، مالی و… پیش می آید. آیا میدانید که به راحتی میتوانید با انجام یکی از انواع مدیتیشن به آرامش ذهنی برسید. برای انجام مدیتیشن به فضایی آرام و به دور از حواس پرتی نیاز داریم. به همین دلیل بعضی از افراد، طبیعت را برای انجام مدیتیشن انتخاب میکنند زیرا صدای آب، پرندگان و هوای تازه به کیفیت مدیتیشن می افزاید. اما بعضی از افراد نمیتوانند هر روز به طبیعت بروند، پس طبیعت را به خانه می آورند.

قسمتی از خانه که احساس راحتی بیشتری دارید را انتخاب کنید و در آن قسمت آبنمایی با صدای آب استاندارد و ملایم قرار دهید. علاوه بر آبنما از گل و گیاه خوش بو و زیبا استفاده کنید و فضایی دنج و راحت را خلق کنید. آبنمای لوتوس با طراحی دقیق دارای صدای آب دلنشین و استاندارد برای فضای داخلی می باشد و هیچ گونه پاشش آبی به اطراف ندارد. از این جهت برای فضای داخلی بسیار پر طرفدار می باشد. این آبنما آرامش را در فضا برقرار میکند و حالا میتوانید در کنار آن یک مدیتیشن رویایی را تجربه کنید.

مدیتیشن

مدیتیشن چیست؟

در پاسخ به سوال مدیتیشن چیست میتوان گفت توانایی حضور و درگیر شدن کامل با هر کاری که در لحظه انجام میدهیم  که باعث کاهش استرس و افزایش سلامتی روان انسان میشود. مدیتیشن را می‌توان به عنوان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها تعریف کرد که هدف آن افزایش آگاهی و تمرکز است. مدیتیشن همچنین یک تکنیک تغییر هوشیاری است که فواید زیادی در بهزیستی روانشناختی دارد.

فواید مدیتیشن

انجام مدیتیشن باعث کاهش استرس و اضطراب، بهبود خواب، درد و فشار خون بالا میشود. افرادی که زمان زیادی را به کار اختصاص میدهند میتوانند با انجام مدیتیشن، اعصاب و روان خود را آرام کنند. بعد از مدت کوتاهی نتایج آن را در کار و زندگی ملاحظه خواهید کرد.

نکات مهم در خصوص شروع مدیتیشن

ابتدا با جلسات کوتاه حدود 5 تا 10 دقیقه در روز شروع کنید و به تدریج زمان جلسات را بیشتر کنید. برنامه ای تنظیم کنید که هر روز در زمان مشخصی مدیتیشن کنید. برای چند دقیقه باید در وضعیتی آرام و بدون ناراحتی باشید پس به صورت ضربدری بشینید، به طور طبیعی نفس بکشید و به دم و بازدم خود توجه کنید.

"بهترین

بهترین مدیتیشن

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک روش مدیتیشن را انتخاب کنید. بهترین روش برای انجام مدیتیشن روشی است که احساس بهتری به آن دارید. بعضی ها یک روش ساده را انتخاب میکنند ولی از آن نتیجه ای نمیگیرند زیرا حس خوبی دریافت نمیکنند. مثلاً بعضی از افراد از صدای اب انرژی خوبی میگیرند، پس برای این افراد مدیتیشن با صدای آب بهترین گزینه است.

انواع مدیتیشن

مدیتیشن هدایت شده

یکی از رایج ترین انواع مدیتیشن، مراقبه هدایت شده است. این روش توسط یک صدا یا بو و حتی یک مربی هدایت گر انجام میشود. که بیشتر شبیه مدیتیشن تجسمی نیز می باشد، در واقع با تصویر سازی و تجسم چیز هایی که حالمان را خوب میکند انجام میشود.

برای این روش میتوانید از آبنمای با ظرافت لوتوس استفاده کنید. نگاه به جریان آب در لابه لای یک اثر هنری ذهن شما را از دیگر مسائل دور میکند. همچنین با صدای آب آرام بخش آن میتوانید ذهن خود را به سمت آرامش و طبیعت هدایت کنید.

تفاوت مدیتیشن و مراقبه

مدیتیشن هدایت نشده

این نوع مدیتیشن در واقع برای افراد حرفه ای بیشتر توصیه میشود زیرا باید مراحل را به صورت حفظ به ترتیب خودشان انجام دهند. افراد مبتدی ممکن است موقع حفظ مراحل مختلف دچار حواس پرتی شوند و مدیتیشن بدون هیچ فایده ای انجام شود.

تفاوت مراقبه و مدیتیشن

بیشتر افراد بر این باورند که مدیتیشن و مراقبه به یک معنا است. ولی تفاوت مراقبه و مدیتیشن در عمل و نتیجه اش مشخص میشود. مدیتیشن در نتیجه باعث بهبود سلامتی و آرامش ذهنی میشود اما مراقبه باعث ذهن آگاهی و تمرکز بیشتر روی مسائل میشود.

مراقبه چیست؟

مراقبه باعث شفافیت ذهنی و تصمیم گیری های بهتر در زندگی است. در واقع انجام تکنیک های مراقبه به ما بیشتر در مسائل کاری و ایده پردازی و خلاقیت کمک میکند. بهترین زمان برای انجام مراقبه طلوع خورشید و غروب آن است. در حین انجام مراقبه ذهن را نباید خالی از اتفاقات کرد و بهتر است یک جریانی در ذهن ایجاد کنید و شروع به تصور و خیال پردازی کنید. هر جایی که ذهن از مسیر مورد نظر منحرف شد، دوباره از اول شروع به اینکار کنید. تاجایی که بر انحراف ذهنی غلبه کنید.

مکان انجام مدیتیشن و مراقبه

بهترین مکان جایی است که شما احساس آرامش میکنید و به دور از سرو صدا و شلوغی هستید. اما اگر مدیتیشن یا مراقبه را در خانه ی خود انجام میدهید. چه بهتر که با صدای آب فضا را پر از انرژی مثبت کنید. شما میتوانید متناسب با فضای خود آبنمایی در سبک، طرح و ابعاد مورد نظر انتخاب کنید. برای ارتباط با کارشناسان ما میتوانید از قسمت سفارش آبنما اقدام کنید و از مشاوره ی رایگان کارشناسان در خصوص بهترین آبنما برای فضای خود بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *