مدیتیشن

بهبود سلامت جسمانی و روانی با شناخت چاکرای انرژی

مدیتیشن صبحگاهی جدید

چاکرای انرژی چیست؟

اگر در کلاس های یوگا و یا مدیتیشن شرکت کرده باشید. با انواع چاکرای انرژی و راه های باز و متعادل بودن آن آشنا شده اید. طبق مطالعاتی که انجام شده است. هفت چاکرای انرژی در بدن انسان وجود دارد. در واقع این چاکرا ها باعث جریان انرژی در بدن انسان میشوند. همچنین باعث بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی نیز میشوند.اما اگر به هر دلیلی مسدود شوند. سلامت مارا به خطر می اندازند.

شناخت انواع چاکرای انرژی

چاکرای ریشه اولین چاکرای انرژی

در پایین ترین قسمت ستون فقرات قرار دارد. که اگر باز باشد احساس مقاومت و امنیت بیشتری داریم. در واقع به خودمان و توانایی هایمان در برابر مشکل ها و چالش ها ایمان داریم. و از ریسک کردن نمیترسیم . اما اگر بسته باشد همیشه احساس خطر میکنیم.

روش جلوگیری از انسداد چاکرای انرژی

علاوه بر ورزش هایی که در یوگا برای جلوگیری از انسداد چاکرا ها انجام میشود. باید با گوش کردن به پادکست های انگیزشی، تمرین مدیتیشن و کار هایی برای آرامش و خالی کردن افکار منفی را نیز انجام دهیم. در مقاله ی پاکسازی ذهن به طور کامل در این خصوص توضیح داده ایم.

چاکرای انرژی

چاکرای خاجی

این چاکرا دقیقا زیر ناف قرار دارد. به کنترل احساسات و عواطف انسانی مربوط میشود. اگر این چاکرا باز باشد موجب افزایش خلاقیت نیز میشود. یکی از راه های افزایش خلاقیت و باز بودن این چاکرا استفاده از آبنما در خانه و محل کار شماست. زیرا آبنما با صدای آرامش بخشی که دارد. ذهن شما را آرام و انرژی مثبت را در بدن شما به جریان می اندازد.

چاکرای شبکه خورشیدی

محل قرار گیری این چاکرا در اطراف معده است.به اعماد به نفس و عزت نفس مربوط میشود. باز بودن این چاکرا نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد. زیرا اگر اعتماد به نفس نداشته باشیم. نمیتوانیم درست تصمیم گیری کنیم. دچار عدم کنترل میشویم.

چاکرای قلب

همانطور که از اسمش مشخص است. مربوط به عشق و علاقه میشود. چاکرای قلب بهتر است همیشه باز باشد. چراکه محبت و علاقه ی دیگران را میبینید و خودتان نیز به محبت عادت میکنید.

چاکرای گلو

به برقراری ارتباط با دیگران بر میگردد. وقتی این چاکرا باز است. کلمات درستی را برای ارتباط با دیگران پیدا میکنیم. برای اینکه این چاکرا همیشه متعادل باشد. مطالعه ی کتاب را فراموش نکنید.

چاکرای چشم سوم و تاج نیز مربوط به آگاهی بالا و تخیلات انسانی میشود. که بسیار به شما کمک میکند. به اهداف و آرزوهایتان برسید.

جمع بندی

تمام این ها را گفتیم. که به ارزش انرژی مثبت و روحیه ی خوب پی ببرید. انرژی شما بر سلامت جسمانی شما نیز تاثیر می گذارد. پس برای تغذیه ی روحتان حتما تلاش کنید. آرامش را مهمان همیشگی زندگی خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *