آبنما

اولین سازنده ی فواره و معرفی جدیدترین فواره

آبنمای باغی

معرفی اولین طراح فواره و آبنما

جورج سوتاکاوا هنرمند شناخته شده ی بین المللی بود. او که بومی و ساکن سیاتل بود، نقاش، مجسمه‌ساز و فواره‌ساز بود. او یک شکل هنری از آب ساخت و با ایجاد بیش از 70 فواره برای مکان های عمومی در سراسر جهان، نه تنها برای عصر ما، بلکه برای تمام تاریخ ، یک رکورد جهانی به ثبت رساند.

تسوتاکاوا بیش از 30 سال در دانشگاه واشنگتن تدریس کرد و مدارک افتخاری را از کالج ویتمن و دانشگاه سیاتل دریافت کرد.

اولین فواره

با یک سفارش غیر منتظره زندگی جورج تغییر کرد. در سال 1958، هیئت مدیره کتابخانه عمومی سیاتل از او دعوت کرد تا یک فواره برای کتابخانه جدیدی که در آن زمان در مرکز شهر در حال ساخت بود، ایجاد کند. آنها 18000 دلار را پیشنهاد کردند.

آبشارهایی که ابتدا تسوتاکاوا ساخت. مشکلاتی در تخمین هزینه ها و نوع مواد اولیه ای داشت. چون هرگز چنین کاری انجام نداده بود.

با وجود تمام این مشکلات بعد از دوسال فواره ی کتابخانه را ساخت.

فواره

طراحی و ساخت آبنما

فواره های تسوتاکاوا انگار توسط خود آب شکل گرفته است. او با نگه داشتن قاشق‌ در زیر شیر آب و ساختن مدل‌های کوچک از توپ‌های پینگ‌پنگ، اشکالی را که در حال سقوط است بررسی کرد. برخی از فواره‌های بعدی او تغییراتی دراماتیک از فرم بودند. نباید تصور کرد که فواره ها یک تلاش انفرادی بوده اند. تولید آنها یک کار گروهی بود.

کمیسیون آبشار بسیار زیاد است، اغلب بیش از 100000 دلار است، دو سوم یا بیشتر آن معمولاً به آماده سازی نقشه ها و جزئیات، مواد، نیروی کار، حمل و نقل و نصب اختصاص می یابد. در دهه‌های 1970 و 1980، تسوتاکاوا به خالق برجسته و بی‌رقیب آبشار در جهان تبدیل شد و آنها را در سراسر ایالات متحده نصب کرد و با آثاری در کانادا و ژاپن شهرت خود را افزایش داد.

علت جذابیت آبشار ها

رقص آب در قالب فواره ها، آبنماها، آبشار ها و… یکی از زیباترین هنر های جهانی است. زیرا آب نشانه ی حیات و زندگی است. و جریان آب در یک فضای هنری چشم ها را به خود خیره میکند.

اما امروزه وجود فواره در خانه ها نیز بسیار توصیه میشود. فواره ای که پاشش آب به اطراف خانه نداشته باشد. متناسب با فضای داخلی طراحی و اجرا شود. آبنمای فلزی لوتوس از جذاب ترین آبنمای خانگی در ابعاد و اندازه های متنوع می باشد. برای مشاهده ی نمونه های بیشتر روی کلمه ی آبنما کلیک کنید

1 دیدگاه در “اولین سازنده ی فواره و معرفی جدیدترین فواره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *