مدیتیشن

آموزش مدیتیشن در انواع مختلف

مدیتیشن جذب ثروت

بهترین و راحت ترین آموزش مدیتیشن

انسان برای پیشرفت در زندگی به دنبال آموزش های مختلف میرود. اما مهمترین آن آموزش مدیتیشن برای افزایش خود آگاهی می باشد. آموزش مدیتیشن به شما کمک میکند که قدرت تمرکز بیشتر و آگاهی ذهنی بالاتری داشته باشید. با این وجود آمادگی ذهن شما برای آموزش چیز های دیگر بالاتر میرود.

آموزش مدیتیشن ابتدایی

در مقاله ی مدیتیشن در خانه به طور کامل در این خصوص توضیح دادیم. مبتدیان علاقه مند به مدتیشن میتوانند یک مکان آرام و به دور از سروصدا را انتخاب کنند. چشمان خورا ببندند و به تنفس خود توجه و ذهن خود را از افکار گذشته و آینده به دور کنند.

آموزش مدیتیشن اسکن بدن

در این آموزش ابتدا مکانی راحت را انتخاب کنید. تشک نرم یا تخت خواب بهترین مکان است. به صورت نشسته یا خوابیده چشمان خود را ببندید. به انگشتان پای خود فکر کنید و آن ها را در ذهنتان تصویرسازی کنید. با دقت به حالت و احساسی که بعد از هر دم و باز دم به انگشتانتان وارد میشود فکر کنید. ممکن است کم کم احساس مورمور شدن به شما دست بدهد. شما به کار خود ادامه دهید از انگشتان پا به ساق پا تا گردن و سر خود توجه کنید. این متمرکز شدن باعث میشود شما در زمان حال باشید و به چیز دیگری فکر نکنید. این کار را برای 10 دقیقه در روز انجام دهید.

آموزش مدیتیشن تمرکز

مدیتیشن تمرکز یکی از رایج ترین مدیتیشن ها می باشد. که برای انجام آن بهتر است یک مکان بی سرو صدا که احساس راحتی بیشتری میکنید را انتخاب کنید و سپس یک شی که میتواند توجه شما را برای 10 دقیقه به خودش جلب کند انتخاب کنید. مثلا یک آبنمای فلزی لوتوس را در نظر بگیرید. به تمام ظرافتی که در گلبرگ های آن به کار رفته به هنر قلمزنی روی گلبرگ ها توجه کنید. و سپس دست خود را زیر آب بگیرید به دمای آبی که از لابه لای انگشتانتان رد شد فکر کنید. احساسی که از دیدن جریان آب دارید را در ذهنتان به تصویر بکشید. سعی کنید به چیز دیگری جز شی روبروی خود فکر نکنید.

فروش آبنمای رومیزی

آموزش مراقبه چی کونگ

جوری بشینید که بدنتان در راحت ترین حالت ممکن قرار بگیرد. سعی کنید کمرتان را صاف نگهدارید ولی زیاد فشار نیاورید. مهره های کمر کمی تمایل به خمیده شدن دارند. در حالتی که احساس راحتی میکنید بنشینید. سپس دست های خود را رو پاهایتان بگذارید و شروع به نفس کشیدن کنید. نفس عمیق بکشید. جوری که شکمتان با هر نفس منقبض و منبسط شود. طبق علم فلسفه نقطه ی تجمع انرژی در بدن 5 سانتی متر پایین تر از ناف می باشد. روی این نقطه ی بدن متمرکز شوید. و انرژی که در بدنتان جمع شده را احساس کنید. با این کار ذهنتان را از افکار منفی و دغدغه های روزمرگی دور میکنید.

آموزش مراقبه ذاذن

برای شروع این نوع از انواع مدیتیشن باید ابتدا یک بالشت یا پتو زیر خود قرار دهید. و روی آن به صورت چهار زانو بنشینید. مدل های دیگری نیز برای نشستن در این نوع مدیتیشن وجود دارد. مثلا یکی از پاها را خم کنید و دیگری را بدون اینکه خم شود روی پای خم شده قرار دهید. و دستانتان را به سمت بالا و روی پای خود بگذارید. سر و چانه نیز به سمت بالا و چشمان خود را ببندید. حالا شروع به تنفس کنید. برای افزایش تمرکز میتوانید اقدام به شمردن اعداد از 10 به یک کنید و این کار را تا جایی تکرار کنید. که ذهنتان دچار سردرگمی نشود.

 

انواع دیگری از مدیتیشن وجود دارد که در مقاله ی انواع مدیتیشن به آن پرداختیم. اگر سوالی در خصوص انجام مدیتیشن و یا خرید آبنمای لوتوس داشتید در دیدگاه زیر برای ما بنویسید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *