مدیتیشن

مدیتیشن در طبیعت

 

ما انسان ها از جنس طبیعت هستیم و به همین دلیل با حضور در طبیعت احساس آرامش و شادابی میکنیم. مدیتیشن در طبیعت یکی از بهترین راه ها برای دور کردن افکار منفی و جذب انرژی مثبت می باشد. طبیعت از گل و گیاهان، درختان و صدای پرندگان و جریان آب تشکیل شده است که هر کدام از این عناصر انرژی دهنده و جلا دهنده ی روح انسان هستند.

یکی از بهترین تفریحات مدیتیشن در طبیعت است و اینکار به روحیه ی بهتر شما کمک میکند. طبیعت با صدای آب، صدای پرندگان و هوای پاکیزه باعث آرامش ذهن فرد میشود. اما با وجود هوای ناسالم پیدا کردن طبیعتی بکر و دور از آلودگی کار راحتی نیست. در نتیجه بهتر است طبیعت را به خانه آورید و با خیال راحت به انجام مدیتیشن بپردازید. برای این کار نیاز به آبنمایی با صدای آب استاندارد دارید که تمرکز شما را بهم نزند و باعث آرامش شود.

آبنمای فلزی لوتوس دارای صدای آب دلنشین و گوشنواز است که ذهن را از دغدغه های روزانه خالی میکند. رقص آب در لابه لای یک اثر هنری مورد توجه افراد قرار میگیرد و برای دقایقی باعث زندگی در لحظه میشود. با وجود این آبنمای خاص و جذاب گوشه ای دنج برای انجام مدیتیشن ایجاد کنید. صدای آب این قدرت را دارد که روحیه فرد را بالا ببرد و روح او را آرام کند. این صدا میتواند تنظیم کننده ی خلق و خو باشد و احساسات فرد را تغییر دهد.

آهنگ مدیتیشن در طبیعت

بعضی از افراد با گذاشتن موسیقی و صدای طبیعت مدیتیشن انجام میدهند. در صورتی که شبیه سازی طبیعت تاثیر فوق العاده بیشتری نسبت به پخش موسیقی دارد. زمانی که به جای پخش صدای آب از آبنما استفاده میکنید، هوای سالم تر و تازه تری را استشمام میکنید. جریان آب باعث فیلتر هوای اتاق و در نتیجه افزایش رطوبت میشود و همین موضوع در روحیات شما تاثیر مثبتی میگذارد. وجود گل و گیاه در کنار آبنما محیطی سرشار از انرژی و شور و نشاط خلق میکند. عناصر طبیعی دارای انرژی مثبتی هستند که باعث ایجاد حس خوب، آرامش و رفاه میشوند.

مدیتیشن در طبیعت

 

بیشتر بدن انسان را آب تشکیل داده است و به همین دلیل صدای آب میتواند بر ذهن و آگاهی تاثیر به سزایی داشته باشد. هنگام انجام مدیتیشن با تمرکز بر روی صدای آب مانع از حواس پرتی ها و افکار سرگردان میشود. با این تمرین شما به آرامش عمیقی دست پیدا میکنید که به راحتی نمیتوان این آرامش را بهم زد.

انجام مدیتیشن آرامش ذهن

قبل از هرچیزی قسمتی را برای نشستن یا خوابیدن پیدا کنید که احساس راحتی داشته باشید. آبنما را روشن کنید و سعی کنید از سر و صداهای مزاحم دور باشید. صدای آبنما تا حدودی باعث فیلتر صدای مزاحم در محیط میشود. بعد از جای گرفتن چشمان خود را ببندید و در ذهن خود عضلات انگشتان پا، ساق پا و تا سرتان را تجسم کنید. هنگام انجام اینکار سعی کنید عضلات خود را رها کنید و در ریلکس ترین حالت ممکن قرار بگیرید.

انجام مدیتیشن آرامش ذهن

 

بعد از انجام اینکار باید ذهن خود را از افکار متفرقه خالی کنید و در لحظه ی حال قرار بگیرید. میتوانید به تنفس خود از لحظه ی ورود به بینی تا زمان رفتن به شکم و خروج دوباره به آن دقت کنید. این کار باعث میشود در لحظه ی حال باشید و ذهن شما درگیر موضوعات دیگر نشود.

برای جلوگیری از پرش ذهن راه های دیگری هم وجود دارد. این بار میتوانید با چشم باز روی یکی از وسایل اطراف خود متمرکز شوید. آبنما یکی از بهترین دکوریجات برای تمرکز در مدیتیشن می باشد زیرا ذهن انسان با نگاه به جریان آب آرام میشود. علاوه بر این میتوانید به احساسات خود توجه کنید. دمای هوایی که احساس میکنید، جنس پارچه ای که روی آن نشسته اید و هر چیزی که شما را به لحظه ی حال می آورد.

فواید مدیتیشن در طبیعت

مدیتیشن در کنار عناصر طبیعی حس و حال بهتری دارد نسبت به زمانی که در یک فضای خشک و کسل کننده انجام شود. انجام مدیتیشن فقط یکبار در روز باعث افزایش کارایی و بهره وری شما در کار و زندگی شخصی میشود. زمانی که ذهن آرامی داشته باشید تصمیم بهتر و درست تری برای زندگی خود میگیرید. همچنین باعث بهبود خواب شما و حافظه ی فرد نیز میشود. وقتی در دراز مدت اینکار را انجام دهید نتایج فوق العاده ی آن را مشاهده میکنید.

فواید مدیتیشن در طبیعت

سخن آخر

در این مقاله شما را با یکی از بهترین روش های انجام مدیتیشن آشنا کردیم. وجود آبنمایی خاص و منحصر به فرد به شما کمک میکند که در طول روز احساس بهتری داشته باشد. این آبنما در طرح، سبک و ابعاد متنوع می باشد و متناسب با فضای شما طراحی و اجرا میشود. برای ارتباط با کارشناسان ما میتوانید از قسمت سفارش آبنما اقدام کنید و از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *