دکوراسیون خانه

مهمترین و کاملترین قوانین طراحی دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی به زیبا ترین شکل ممکن

افراد زیادی در طول سال به دنبال تغییر دکوراسیون خانه ی خود هستند. فکر میکنند حتما برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود نیاز به مشاور و طراح حرفه ای دارند. در صورتی که شما خودتان میتوانید طراح فضای خانه ی خودتان باشید. فقط کافیه با اصول و قوانین چیدمان خانه آشنا شوید. همچنین با تلفیق احساسات و سلیقه ی خود بهترین دکوراسیون را طراحی و اجرا کنید.

قانون اول تعادل در خانه

وقتی صحبت از تعادل یک خانه میشود منظور ایجاد تقارن نیست. بلکه یعنی وزن قسمت های مختلف خانه متعادل باشد. شما فرض کنید خانه یک کشتی است. اگر در کشتی یک سر آن پر وسیله باشد و طرف دیگر چیزی نباشد. این اختلاف وزن باعث غرق شدن کشتی میشود. خانه ی شما هم اگر اختلاف وزن داشته باشد به زودی غرق در حس بد و سردرگمی میشود.

تعادل متقارن

کسانی که به خانه های منظم و آرامش بخش علاقه دارند از تعادل متقارن استفاده میکنند. در این قانون شما یک خط فرضی به عنوان محور خانه انتخاب میکنید. سپس از وسایل هماهنگ و یکسان در دو طرف محور به کار میبرید. مثلا مبلمان با تعداد یکسان در دو طرف خط فرضی استفاده میشود. همچنین میتوانید قاب عکس هایی یکسان در دو طرف خط فرضی بگذارید.

تعادل غیر متقارن

در طراحی دکوراسیون داخلی سبک مدرن بیشتر از تعادل غیر متقارن استفاده میشود. در این قانون میتوانید از اشکال و وسایل در اندازه و بافت و شکل متفاوت در دکوراسیون خود به کار ببرید. ولی نباید تعادل بصری را از بین ببرد. در واقع باید یک هماهنگی خاصی میان اشیاء باشد.

 

طراحی دکوراسیون

قانون دوم قیاس

شما در طراحی دکوراسیون داخلی باید از وسایلی در ابعاد متفاوت استفاده کنید. ولی این ابعاد باید از کوچک و متوسط و بزرگ به صورت هماهنگ در کنار هم استفاده شود. تا جذابیت خاصی به یک محیط ببخشد.

قانون هماهنگی

یکی از مهمترین قوانینی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر بگیرید.علاوه بر اندازه ی وسایل و استفاده از قانون قیاس، باید یک هماهنگی بین رنگ ها، بافت ها، شکل و… در وسایل وجود داشته باشد.

قانون ده-سی-شصت

این قانون که بیشتر به انتخاب رنگ دکوراسیون مربوط است. در واقع همانطور که پیداست 60 درصد فضا را باید رنگی انتخاب کنیم که بر قسمت های دیگر غالب باشد. بهترین رنگ برای این قسمت ها رنگ های خنثی هستند. 30 درصد بعدی بهتر است از رنگ های کمی تیره تر مثلا برای مبلمان استفاده کرد. 10 درصد آخر رنگ های تند و خاص هستند که برای اکسسوری ها و دکوریجات مناسبند.

طراحی آبنمای فلزی سفارشی توسط شرک لوتوس

تیم تخصصی لوتوس برای ساخت آبنمای سفارشی از شما عکس از محیط داخلی دریافت میکند. با در نظر گرفتن تمامی قوانینی که در این مقاله ذکر شد بهترین طرح را به شما پیشنهاد میکند. که طراحی دکوراسیون داخلی شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

آبنماهای فلزی لوتوس در رنگ نقره ای، مشکی، مسی و طلایی می باشد. برای چیدمان مناسب با این رنگ ها میتوانید مقالات رنگ طلایی در دکوراسیون، دکوراسیون مشکی  را مطالعه کنید.

2 دیدگاه در “مهمترین و کاملترین قوانین طراحی دکوراسیون داخلی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *