دکوراسیون خانه

پیشنهاد ویژه برای طراحی مطب دندانپزشکی

آباژور آبشار لوتوس

نکات مهم در خصوص طراحی مطب دندانپزشکی

دکتر علاوه بر باید اینکه مهارت عالی داشته باشد. برای جذب مشتری بیشتر به یک معمار جهت طراحی مطب دندانپزشکی خود نیازمند است. هر چه طراحی مطب دندان پزشکی اصولی تر و زیبا تر باشد. مریض احساس بهتری پیدا میکند. در نتیجه همیشه همین مطب را برای معالجه انتخاب میکند.در این مقاله نکات مهمی در خصوص طراحی بهتر به شما گفته میشود.

میزان فضای داخلی برای طراحی مطب دندانپزشکی

قسمت های مختلف از جمله پذیرش بیمار یا همان اتاق انتظار، اتاق یونیت ها ، اتاق استریل و… از یکدیگر جدا باشند. هر کدام به اندازه ی کافی فضا برای چیدمان وسایل و عبور و مرور داشته باشند. اتاق کار برای یک دکتر یا بیش از آن طراحی میشود. اگر دکتر ها در یک اتاق یونیت های خود را قرار دهند. بهتر است با پارتیشن فضای کار هر کدام را از هم جدا کنیم. تا حد ممکن بیمار نگاهش به بیمار دیگر نیوفتد. زیرا اگر روی یک یونیت دکتر در حال دندان کشیدن باشد. باعث ایجاد استرس در بیمار دیگر میشود.

کاهش استرس در بیمار با طراحی مطب دندانپزشکی

رنگ مطب

از رنگ های روشن برای مطب دندانپزشکی استفاده کنید. زیرا رنگ روشن باعث آرامش بیشتر و کاهش استرس در بیمار میشود.رنگ آبی روشن، صورتی روشن، طوسی برای طراحی مطب دندانپزشکی بسیار مناسب است. یکی دیگر از ترکیب رنگ های پرکاربرد در دندان پزشکی ها، رنگ قهوه ای و سفید است. قهوه ای چون رنگ درختان طبیعت است. برای حفظ خونسردی مناسب است. از رنگ های جیغ مانند قرمز و مشکی در دندان پزشکی استفاده نکنید.

مطب دندانپزشکی

اکسسوری های مناسب

مطب شما نباید خسته کننده و کسالت آور باشد. بیمار زمانی را در قسمت سالن انتظار یا لابی میگذراند. از وسایل سرگرم کننده مانند مجله ها بروشور ها یا کتاب داستان و نمایش فیلمی متناسب با گروه سنی استفاده کنید. مثلا در مطب مربوط به کودکان از کارتون های ترند معروف استفاده میکنند. بیمار هنگامی که روی یونیت میخوابد. برای اولین بار وسایل دندانپزشکی مثل آنگل، ساکشن و.. را میبیند. دچاره دلهره و ترس میشود. شما میتوانید آبنمایی با صدای مناسب برای فضای خود تهیه کنید. گوش کردن به صدای آبنما باعث افزایش تمرکز پزشک و کاهش استرس بیمار میشود.

نورپردازی

کار پزشکی بسیار باجزئیات است. پس از نور طبیعی کافی برای محیط خود استفاده کنید. اگر امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد. از انواع هالوژن ها، لامپ های تزئینی و … استفاده کنید. برای چشمگیری بیشتر طراحی مطب دندانپزشکی از نور های مخفی در سقف و دیواره ها استفاده کنید.

تصاویر جذاب

قسمتی که یونیت دندان پزشکی را قرار میدهید. چشمان بیمار زمان زیادی به سقف اتاق خیره است. سقف اتاق کار را با نقاشی یا پوستر های زیبا از طبیعت تزئین کنید. اینکار باعث آرامش در بیمار میشود. همچنین از تصاویر مورد علاقه ی خود در قسمت های مختلف استفاده کنید.  فضای کار شما نباید باعث افزایش خستگی شما شود.

کلام آخر

طراحی مطب دندانپزشکی با رعایت این اصول به مکانی خاص و متفاوت تبدیل میشود. از نظر رشد اقتصادی به شما بسیار کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *