دکوراسیون خانه

6 ترفند بلند نشان دادن سقف کوتاه

مدیتیشن در طبیعت

سقف بعضی از خانه های آپارتمانی کوتاه می باشد که فضا را کوچکتر و تنگ تر نشان میدهند. اما با ترفند بلند نشان دادن سقف میتوانید تا حدودی فضا را دلبازتر کنید. استراتژی های متنوعی مانند انتخاب رنگ مناسب، نورپردازی حرفه ای، المان های عمودی و … وجود دارد که در ادامه ی مقاله به آن میپردازیم.

استفاده از رنگ مناسب

بهترین رنگ برای سقف کوتاه، رنگ روشن می باشد. دیوار ها و سقف را به رنگ سفید، کرمی، پاستیلی و… در آورید و محیط را بزرگتر جلوه دهید. اگر دیوار ها رنگ تیره ای داشته باشند نباید برای سقف از رنگ روشن استفاده کنید زیرا ارتفاع را کمتر نشان میدهد. در چنین مواقعی رنگ سقف را یک درجه روشن تر از رنگ دیوار انتخاب کنید که مرز بین سقف و دیوار به وضوح مشخص نباشد. رنگ های تیره فضا را محدود میکنند و بعد از مدت کوتاهی خسته کننده میشوند.

طرح دیوار

در فضای کوچک از طرح های شلوغ برای دیوار ها ااستفاده نکنید زیرا محیط بسته تر به نظر میرسد. بهترین طرح برای بلند نشان دادن سقف کوتاه، طرح خطوط عمودی می باشد. هر چقدر کنتراست بین خطوط بیشتر باشد، تاثیر بیشتری در محیط میگذارد. اصولاً از رنگ سفید و مشکی استفاده میکنند زیرا کنتراست بین این دو رنگ تاکید بر خطوط را افزایش میدهد. برای اینکار از کاغذ دیواری با طرح خطوط عمودی استفاده میشود و بهتر است که برای تمام دیوار ها اجرا نشود و فقط روی تعداد محدودی پیاده سازی شود. حتما به این نکته دقت داشته باشید که از خطوط افقی در محیطی با سقف کوتاه استفاده نکنید. این کار سقف را کوتاه تر نشان میدهد و نتیجه ی معکوس بر محیط شما میگذارد.

المان عمودی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه

وسایل بلند و عمودی این قابلیت بصری را دارند که سقف را بلندتر نشان میدهند. در فضا های کوچک از دکوریجات پهن و حجیم استفاده نکنید و به جای آن از دکوریجات بلند و باریک بهره ببرید. آباژور ایستاده، آبنمای ایستاده، گل و گیاه ایستاده و… از دکوریجات مناسب برای این محیط می باشند. آباژور آبشار لوتوس از دکوریجات کاربردی و زیبا می باشد که محیط را تحت تاثیر قرار میدهد. نور این آباژور به سمت بالا میتابد و توهم بلندی سقف را القا میکند. در واقع با ایجاد سایه و روشن روی دیوار، چشم را به سمت بالا هدایت میکند و همین موضوع سقف را بلندتر نشان میدهد. این دکوری جریان آب بسیار زیبایی دارد که چشم ها را به خود خیره میکند و دارای صدای دلنشین آب می باشد. با وجود این آباژور آبشار محیطی آرام، دنج و دلباز خلق میشود که باعث بهبود فرایند کار و زندگی افراد میشود.

مبلمان مناسب

شکل و اندازه ی مبلمان بر روی ارتفاع سقف تاثیر گذار می باشد. مبل های ساده و مینیمال فضای شما را جادار تر و بزرگ تر نشان میدهد و بالعکس مبلمان حجیم و با طرح های شلوغ باعث کوچکی فضا میشود. مبلمان کوتاه این خطای دید را در مقابل دیوار ایجاد میکند که سقف شما بلند می باشد. علاوه بر این قابلیت اگر مبلمان کوتاه را در مقابل پنجره قرار دهید مانع عبور نور نمیشود و به روشنایی بیشتر محیط کمک میکند.

بلند نشان دادن سقف

پرده های بلند

از پرده های بلند برای پنجره ی خود استفاده کنید و توهم ارتفاع بیشتر ایجاد کنید. اگر پنجره ی کوچکی دارید به هیچ عنوان از پرده ی کوتاه در محیطی با سقف کوتاه استفاده نکنید، این کار محیط را عریض تر و سقف را کوتاه تر نشان میدهد.  بهتراست از پرده ی حریر و نازک استفاده کنید که نور را از خود عبور دهد و فضا را روشن تر کند.

استفاده از آینه ی قدی

آینه عنصر قدرتمندی است که محیط را بزرگتر نشان میدهد. از استراتژی های مهم در هنگام استفاده از آینه این است که روبروی پنجره و یا منابع روشنایی قرار گیرد. اینکار باعث میشود که نور بیشتر منعکس کند و فضای دلباز تری خلق کند. آینه های قدی این خطای دید را به همراه دارند که سقف را نیز بلندتر نشان دهند. آینه نه تنها جذابیت بصری دارند بلکه حس عمق را در محیط ایجاد میکنند.

آینه ی قدی

نورپردازی اصولی

در محیطی با سقف کوتاه از لوستر آویزهای بزرگ روی سقف استفاده نکنید. این لوسترها ارتفاع سقف را کوتاه تر نشان میدهند و به جای آن از لامپ های سقفی توکار استفاده کنید. این چراغ های تعبیه شده در سقف باعث یکنواختی و یکپارچگی محیط میشوند و نوری ملایم در فضا پخش میکنند. علاوه بر لامپ های سقفی و نورپردازی های مخفی میتوانید از انواع آباژور های ایستاده و دیواری استفاده کنید.

قاب های عمودی

از قاب عکس های عمودی برای تزئین دیوار دیوار استفاده کنید. برای اینکه سقف بلندتر به نظر برسد، قاب عکس را نزدیک سقف قرار دهید. اینکار باعث میشود که نگاه شما به سمت بالا هدایت شود و توهم افزایش ارتفاع ایجاد شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *