دکوراسیون خانه

سان روم گاردن چیست؟

سان روم گاردن چیست

در طراحی جدید برای اتصال محیط داخلی به محیط بیرونی از فضایی محصور با شیشه استفاده میکنند که به آن سان روم گاردن میگویند. این فضا بسیار دنج و راحت برای تماشای چهار فصل طبیعت می باشد و در برابر شرایط آب و هوایی متنوع مقاوم است. دیوار های شیشه ای این محیط باعث اتصال شما به طبیعت می باشد و آرامش خاصی با خود به همراه دارد. از سان روم گاردن برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت استفاده میشود و معمولاً با عناصر طبیعی تزئین میشود. برای آشنایی بیشتر با طراحی دکوراسیون سان روم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دکوراسیون سان روم گاردن

برای چیدمان سان روم از وسایل و دکوریجات سازگار با طبیعت استفاده کنید. مبلمان چوبی و راحت در این محیط قرار دهید و رنگ آن را روشن و شاداب انتخاب کنید. از آن جایی که دیوار های این محیط شیشه ای می باشد، نمیتوانید وسایل تزئینی به دیوار آویزان کنید. وسایل تزئینی را روی میز و یا قفسه قرار دهید و جلوه ی ویژه ای به محیط ببخشید. آبنمای لوتوس از خاص ترین دکوریجات برای سان روم گاردن می باشد زیرا دارای ظاهری لوکس و صدای آب دلنشین است. طراحی این آبنما به گونه ای انجام میشود که دارای صدای آب استاندارد می باشد و ساعت ها میتوانید از شنیدن صدای آن لذت ببرید. آب در لابه لای یک اثر هنری جریان پیدا میکند و توجه همه را به خود جلب میکند. این آبنما در انواع رومیزی، ایستاده و دیواری طراحی و اجرا میشود و برای ارتباط با کارشناسان ما میتوانید از قسمت سفارش آبنما اقدام کنید.

شما میتوانید آبنما را در کنار گل و گیاه تزئینی خود قرار دهید و رطوبت لازم برای رشد گیاهان توسط آبنما فراهم میشود. آبنما هوای محیط را تصفیه میکند و حس و حال خوبی به شما انتقال میدهد. این دکوری کاربردی برای کاهش استرس و اضطراب مناسب می باشد و ذهن شما را از دغدغه های روزانه دور میکند.

در کنار مبلمان از قفسه ی کوچک برای کتاب های مورد علاقه ی خود استفاده کنید و در اوقات فراغت به مطالعه بپردازید. خواندن کتاب، تماشای طبیعت و شنیدن صدای آب از بهترین ترکیب ها می باشد.

کاربرد سان روم گارن

هنگامی که برف و باران می بارد و شرایط جوی مناسب نیست، شما خود را در باغ و ویلا حس میکنید، در حالی که روی مبلی نرم گرم نشسته اید و استراحت میکنید.  در هنگام شب به دور از حشرات و در محیطی آرام میخوابید و از سقف شیشه ای ستاره های زیبای شب را تماشا میکنید. تمام دیوار های این محیط شیشه ای است و نور از همه طرف میتابد. طراحی سان روم گاردن به شما این فرصت را میدهد که همزمان از فضای داخلی و بیرونی لذت ببرید.

طراحی سان روم گاردن

مکان مناسب سان روم

برای انتخاب مکان مناسب بهترین ویو از طبیعت را انتخاب کنید که از تماشای آن لذت ببرید و حس راحتی داشته باشید. سان روم انواع متنوعی دارد و متناسب با نوع آن، مکان یابی میشود. هنگام طراحی به زاویه ی نور خورشید، ابعاد اتاق و… دقت کنید و  بهترین بهره وری را داشته باشید.

متریال سان روم

ساختار و متریال سان روم گاردن از اهمیت بالایی برخورد دار است و باید بالاترین کیفیت را داشته باشد. این محیط از شیشه و سایر مصالح ساختمانی مانند وینیل، آلومینیوم، چوب و … ساخته میشود. وینیل از پرطرفدارترین متریال می باشد که به نگهداری کمی نیاز دارد و مقاومت بالایی دارد. از آلومینیوم برای سقف و مقاومت بالاتر استفاده میشود و چوب انتخاب مناسب برای اتصال به طبیعت می باشد. چوب از گرانترین متریال می باشد و نیاز به نگهداری دوره ای دارد.

تفاوت سان روم گاردن و روف گاردن

تفاوت سان روم گاردن و روف گاردن

این دو فضا از لحاظ ساختاری و کاربردی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. روف گاردن در فضای پشت بام ساختمان طراحی و اجرا میشود و از مزایای آن کاهش دما، افزایش رطوبت و اکسیژن، کاهش آلودگی و … می باشد. سان روم گاردن که پیش تر در مورد آن توضیح دادیم در حیاط خانه و باغ اجرا میشود که محیط داخلی و بیرونی را به یکدیگر متصل کند. این محیط بر خلاف روف گاردن فضای بسته است که منظره ی زیبایی دارد و برای استراحت مناسب می باشد.

سخن آخر

از سان روم برای بهبود فضای خانه و تامین آسایش افراد خانواده استفاده میشود. این محیط نیاز شما را به طبیعت برطرف میکند و برای هر چهار فصل کاربردی می باشد. تماشای طبیعت و عناصر طبیعی بر روحیه و رفتار شما تاثیر زیادی میگذارد و به مرور زمان شاهد پیشرفت در کار و زندگی خود خواهید بود. سعی کنید با چیدمان و طراحی خاص فضایی منحصر به فرد ایجاد کنید و حس خوبی دریافت کنید. فضایی مشرف به باغ و طبیعت که میتواند محیط ایده آل برای گپ و گفت دوستانه، استراحت و مطالعه باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *